dimecres, 14 de gener del 2009

Vilanova de Sau-Tavertet-Rupit

Excursió fàcil que poden realitzar totes les unitats de forma factible, des de la pressa de Sau fins a Rupit, o per algun tram intermedi, és perfectament factible realitzar un raid.

Transport:

Vilanova de Sau: l'autocar deixa abans de la presa i passat el poble de Vilanova, es tracta d'un minibus que fa el recorregut a petició vostra, no esta de més trucar amb temps dient que es va. L'autocar s'agafa a Vic
Empresa:Comasolivas Codina, Jordi
Telèfon:93 8862614

Rupit: l'autocar pot deixar-nos a Vic o portar-nos fins a barna. Es sol omplir força ràpid i val la pena trucar abans. El bus s'ha d'agafar a l'entrada del poble de Rupit.
Empresa:25 Osona Bus, SA
Telèfon:93 8506063
Web:http://www.sagales.com/

Recorregut:

El bus deixa al km 18 de la carretera a Sau, el més fàcil és seguir avall per la carretera fins a la pressa on trobem el GR-2 i que ja no hem de deixar fins a Rupit. Seguim el GR, fins a la Riba on a la dreta deixarem la variant GR2-2, que voreja els cingles per la part de baix, per enfilar cap a la cinglera. Emprenem l'ascenció, d'uns 400 m de desnivell, fins a dalt de la cinglera. Si es vol fer en dos dies el lloc recomanat per dormir es troba seguint la pista on arriba el camí de pujada a l'esquerra. Tot i això, és recomanable acostar-se a Tavertet (10-15 min) i omplir aigua a la font del poble (únic punt d'aigua fins a Rupit). Per tal de seguir la ruta cal creuar el poble de Tavertet i seguir la pista forestal fins a la granja de Rajols. Un cop allà es voreja la granja per l'esquerra per un camí i es baixa per aquest fins Rupit (a l'últim tram s'ha de vigilar especialment si ha plogut perquè rellisca força). Un cop a Rupit girem a l'esquerra i creuem el pont que deixa a la plaça on para l'autobus.